Instrukcja dla użytkowników centrali Ericsson MD110
|
|
Poniższa instrukcja dotyczy budynków:
- Coll. Maius
- Coll. Wrzoska
- Coll. Anatomicum
- Coll. Chemicum
- Coll. Chmiela
- Coll. Stomatologicum
- Centrum Kongresowo - Dydaktyczne oraz Biblioteka Głowna
- ul. Rokietnicka, ul. Marcelińska, ul. Grunwaldzka, ul. Jackowskiego 41
Kody Autoryzacji w Systemie MD 110
Kody autoryzacji umożliwiają telefonowanie ze swojego lub z innego dowolnego aparatu
podłączonego do centrali MD 110, korzystając ze swoich uprawnień i przypisując koszty
tej rozmowy do swojego konta. Osobisty kod autoryzacji (zwany dalej KODEM), po
wcześniejszym uzgodnieniu, programowany jest przez administratora systemu.
Ogólny kod autoryzacji. Gdy danemu abonentowi przypisany jest ogólny kod autoryzacji
(kombinacja od 1 do 7 cyfr) może on tymczasowo zmienić kategorię używanego telefonu
do kategorii przypisanej danemu kodowi. Możliwe są trzy warianty użycia kodu autoryzacji:
- Zamknięcie aparatu
*73*KOD#
ma on wówczas kategorię zwaną "minimalną kategorią dla zamkniętego aparatu". Aparat
zamknięty może przyjmować rozmowy, lecz połączenia wychodzące są ograniczone do
rozmów wewnętrznych i na zewnętrzne numery alarmowe,
- Otwarcie aparatu
#73*KOD#
ma on wówczas podstawową kategorię przypisaną wcześniej przez administratora
systemu.
- Otwarcie aparatu na jedno połączenie
*72*KOD#
Ma on wówczas kategorię przypisaną do danego kodu autoryzacji. Istnieje więc możliwość
podniesienia kategorii aparatu przez użycie w/w kodu (np. podstawowa kategoria umożliwia
tylko rozmowy wewnętrzne, natomiast kategoria związana z kodem autoryzacji umożliwia
rozmowy międzymiastowe). Użycie tego kodu nie wymaga wcześniejszego zamknięcia aparatu.
Uruchomienie konta nastąpi w momencie wypełnienia wniosku znajdującego się na stronie
http://administracja.ump.edu.pl/praca/dokumenty/druki_i_wnioski.aspx
i przesłaniu go do Działu Informatyki (DEK).
Skrócony opis funkcji centrali telefonicznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Centrala telefoniczna pozwala użytkownikowi zastosowanie następujących funkcji:
- Automatyczne oddzwanianie:
Opis: kiedy dzwonisz na numer wewnętrzny w Uniwersytecie Medycznym, a wybrany numer
jest zajęty, wystarczy wcisnąć przycisk 6 (w słuchawce usłyszysz
dwa krótkie sygnały) i odłożyć słuchawkę. Centrala automatycznie połączy wybrany
numer, kiedy linia się zwolni.
- Przekazanie połączenia:
Opis: Jeśli ktoś do Ciebie zadzwonił, a chciałbyś połączyć osobę dzwoniącą z innym
numerem wewnętrznym, należy nacisnąć przycisk przełączenia (w aparatach Panasonic
jest to przycisk FLASH, w aparatach Ericsson - przycisk
R) wybrać nr wewnętrzny i odłożyć słuchawkę.W przypadku innych
aparatów należy skontaktować się z p. Małgorzatą Przybylską, tel. 96 lub 6215.
- Wybieranie ostatnio używanego numeru:
Opis: Kiedy chcesz powtórzyć ostatnio wybrany numer wystarczy, że podniesiesz słuchawkę
i naciśniesz przycisk REDIAL.
- Przeniesienie połączeń:
Opis: W przypadku, kiedy chcesz, aby rozmowy były automatycznie kierowane na numer,
pod którym jesteś dostępny wystarczy z numeru, z którego chcesz przenieść połączenie,
podnieść słuchawkę, a następnie wybierz:
*21* nowy numer wew #
aby skasować przekierowanie, podnieś słuchawkę i naciśnij:
#21#
Kod autoryzacji aparatu
FUNKCJA
|
KOD
|
Zamknięcie aparatu
|
*72#
|
Zmiana kodu
|
#*72*0000*nowy kod#
|
Otwarcie aparatu
|
*72*kod#
|
Wyłączenie kodu autoryzacji
|
#72*kod#
|
Informacja dla użytkowników GPSK oraz SPSK2
Aby wykonać połączenia wewnętrzne z GPSK do SPSK2 należy przed czterema ostatnimi
cyframi numeru dodać 4, natomiast do pozostałych jednostek dzwonimy
w sposób normalny wybierając tylko cztery ostatnie cyfry numeru. Wyjątek stanowią
numery z końcówkami od 6000-6009 gdzie należy wybrać cały numer:
8546000.
Kiedy dzwonimy z SPSK2 na numery wewnętrzne do systemu UMP oraz GPSK przed czterema
ostatnimi cyframi numeru należy dodać 5 np.
dla numeru 8546000 należy wykręcić 56000.
Wykonywanie połączeń wewnętrznych do SPSK2 i GPSK z centrali Ericsson MD110.
Połączenie wewnętrzne do powyższych budynków wykonujemy wybierając 4
ostatnie cyfry pełnego numeru np. dla numeru 869-1100 wybieramy1100.
Wykonywanie połączeń w przypadku awarii łączy międzycentralowych
Wykonywanie połączeń w przypadku awarii
Zgłoszenia awarii
Zgłoszenia awarii
Ostatnia modyfikacja: 2023-06-16